Nyilvános fogalomtárak / FAQ-k

Az alapvetően gráfszerű rovatszerkezettel bíró és lineáris tartalomfogyasztásra épülő weboldalak részeként ma is számtalan céges online megjelenésben találkozhatunk nem lineáris tartalomfogyasztást célzó részekkel. Alig látogatott FAQ-k, szótárak, tudás- és fogalomtárak – gyakran a céges oldalak valamely feledésbe merült almenüjében eldugva, nehezen megtalálható és használható módon.

Nyilvánvalóan nem a felhasználói igény szűnt meg ugyanakkor az ilyen, bonyolultabb, wiki-szerkezetű tartalmak iránt, csupán a digitális marketing fejlődését és a felhasználók elvárásait kielégítő publikációs technológia hiányzott.

Itt részletesen bemutatjuk, hogy mi a különbség a hagyományos fogalomtár-alkalmazások és a Pressonline CMS között.

Esettanulmány

„Számos publikációs eszközt vizsgáltunk meg, hogy napjaink technológiai elvárásainak megfelelő módon újíthassuk fel az IAB Hungary szakmai fogalomtárát. A megvizsgált platformok közül egyedüliként a Pressonline CMS biztosította az általunk keresett megoldásokat, így az SaaS-alapú költséghatékony megoldást, az integrált és automatizált SEO-t, a könnyű adminisztrálhatóságot.”

Papliczky Pál
ügyvezető / IAB Hungary

Az IAB Hungary a Magyar Reklámszövetség keretein belül létrejött tagozat, amely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) szakmai szervezet hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította: ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltatók.

A szervezet alapvető célja a digitális marketing iparág fejlesztése és ehhez az online, interaktív, digitális marketing és reklámeszközök, megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése. Ennek egyik fontos eszköze az IAB Szótár, amely a digitális hirdetések és a digitális marketing területén használt legfontosabb kifejezések definícióit tartalmazza.

Az IAB Szótár eredetileg egy WordPress-alapú fejlesztéssel készült el, mára azonban technikailag elavult, és a felhasználói igények is érdemben változtak az elmúlt években. Több lehetséges publikációs platform vizsgálata utána döntöttek úgy, hogy a szakmai fogalomtárat a Pressonline CMS-t használva újítják meg.

 

A Pressonline CMS-en publikált IAB Szótár immáron könnyen kereshetően, tíz tematikába sorolva tartalmazza a digitális marketing legfontosabb kifejezéseit. Minden csoportosítás és cikk automatikusan önálló URL-en jelenik meg, az organikus elérés növekedését a Pressonline CMS platform automatikus integrált SEO szolgáltatása támogatja. Az IAB Szótár teljes adminisztrációját (tartalmak feltöltése, frissítése) a platform online adminisztrációs rendszerén keresztül az IAB munkatársai végzik.

A Pressonline CMS használatával

  • költséget takarít meg – hiszen nem kell sem programozót, sem üzemeltetőt fizetni;
  • időt takarít meg – aki már csinált ilyesmit, tudja, hogy a tartalomfejlesztésre szánt idő jó része az adminisztrációra, a változtatások és azok hatásának átvezetésére, a tört belső linkek felkutatására megy el, de ezeket elvégzi helyettünk a Pressonline CMS;
  • új látogatókat hoz – az automatikus SEO, a Google elvárásainak szinte maximálisan megfelelő technológia, a megjelenítés, a belső linkek alkalmazása és persze a valós, originális tartalom együttesen segítik az organikus elérés növekedését.